Ezt az oldalt jelenleg {{vm.currentVisitors}} ember nézi

Nagy lett a verseny az ingatlanhirdető piacon! Helyes, ha a hirdetési árak alapján ítéljük meg az ingatlanunk árát? Érdemes szakértőhöz fordulni, mert van, akik a konkrét eladási árakat is ismeri!

ingatlanközvetítők piac OTP ingatlan ár | 2023. February 26. Sunday

Több lett a fóka és kevesebb a vadász? Mit mutat most a „vadászmező”?

Megváltoztak a körülmények és 2022 II. és III. ¼ éves ingatlan Ksh eladási statisztikái már mutatják a változás jeleit, amely egyértelműen a kormány 2022. júliusában bejelentett „rezsivédelmi” intézkedések végével kezdődtek és a hitelkamatok növekedése, valamint az ingatlanpiaci árak tetőzése okán őszre drasztikus, közel 50%-os mértékű tranzakciószám csökkenést eredményeztek.

2022 tavaszáig az volt a jellemző, hogy a kereslet nagyobb volt, mint a kínálat, amely az árak növekedésére és az adásvételeknél jellemző alkura is hatással volt, nem beszélve a „magam is el tudom adni” tulajdonosi szemléletről. Az ingatlanhirdetési portálok könnyű helyzetben voltak, mert azt tudták üzenni a hirdetőknek, hogy „hirdess nálunk, mer Te is el tudod adni”, és az árak növekedésével és az alacsony alkuval nagyjából hitelesnek tűnt a hirdetési árak alapján megítélni a piacot, mert ez előfizetőket generált, amely tovább növelte a szakértői képet is, főleg a nagyobb felületeken.


Mi változott és miért az ingatlanhirdetési piacon?

Az egyik ok a félelem és a vágy kombinációja. Amikor a piac átfordul kínálati piaccá, akkor több lehet az eladó ingatlan és csökken a vevők száma, akik ráadásul teljesen bizonytalanok abban, hogy érdemes-e kivárni, vagy hogy milyen áron érdemes vásárolni ingatlant. Ilyen szituációkban felértékelődik a konkrét tudás és, mind vevő, mind eladó oldalon az adatbázis, amely a nagy ingatlanközvetítő cégeknél rendelkezésre áll és valós értéket jelentenek az ügyfeleknek, mert tranzakció és szakértelem alapú tanácsadást tudnak folytatni.

 
A másik ok a piaci verseny és a piaci szereplők aktivitása. Kétféle szereplőt különböztetünk meg; az egyik, aki „csak” online piacteret nyújt és hirdetési felületként szolgál, de nem nyújt ingatlanközvetítő szolgáltatást, a másik körbe tartozó szereplők, akik úgy jelennek meg hirdetőként, hogy közben maguk is aktív ingatlanközvetítő szolgáltatást nyújtanak és megbízóik ingatlanait hirdetik, amelyek sokszor csak náluk elérhetőek és nem biztos hogy az ingatlanhirdető portálon megtaláljuk ezeket a hirdetéseket vagy nem teljesen elérhető módon (pl. videók nélkül). Kvázi „terelőnek” használják a portálokat.


Fokozódik a verseny, ami előnyös lehet a hirdetőknek?!

A tavalyi évben az OTP belépett az ingatlanhirdetési piacra és komoly tényezővé akar válni, amely egyértelműen az ingatlan.com vezetőségének okozhat fejtörést, mert egyes nagy ingatlanközvetítők visszajelzése alapján már pár hónap alatt is jelentős piaci részesedésre tett szert. A nagy hálózatok sem aludtak 2022-ben! Az Otthon Centrum (oc.hu) egyrészt azzal a hírrel robbant be, hogy megvásárolta az egyik konkurenciáját, az Openhouse-t, így már egyértelműen piacvezető az ingatlanirodák, tanácsadók száma és az éves tranzakciószám, illetve hitelközvetítési volumen tekintetében. 2023-at is aktívan kezdet az OC, mert itt is megnézhető, szerethető tévékampányban is jelezte, hogy megújult az arculata és innovációival és egyedülálló hálózati adottságaival versenybe száll a megváltozott piacon az ügyfelek bizalmáért. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a megveszlak.hu szépen, lassan felzárkózott az élbolyba és már közel annyi látogatót tudhat magáénak, mint az ingatlanbazar.hu.

Melyek a legfontosabb különbségek a hirdetési portálok és egy nagy ingatlanközvetítő között?

Amennyiben valaki úgy érzi, hogy kellő magabiztossággal küzd meg a hirdetések szerkesztésével, a fotózással, az ingatlan árazásával és az eltérő felkészültséggel rendelkező keresők kérdéseivel, akkor neki továbbra is előnyös, hogy maga intézheti a hirdetést valamely (vagy több) hirdetési portálon, akik adnak ehhez megfelelő felületet és látogatószámot. Arra azonban mindenképp figyeljünk, hogy ezek az oldalak általában hirdetési árakat kommunikálnak, amely sokszor az eladási árnál jóval magasabbak és olyan téves következtetést vonunk le, amely hónapokkal növeli meg az értékesítési időt, sok kárt okozva ezzel pénzügyileg.

Ha úgy döntünk, hogy ingatlanközvetítőre bízzuk a munkát, akkor egy nagy hálózat (mint az Otthon Centrum) munkatársai eladási árak alapján, precíz piaci összehasonlító elemzéssel, profi képekkel és vieóval (itt Te is megnézhetsz egyet) alakítanak ki olyan értékesítési stratégiát, amely illeszkedik az eladási motivációnkhoz és a munkadíjuk is beépíthető az árazásba. Sokan döntenek úgy néhány hónap saját hirdetés csalódása után, hogy inkább szakemberre bízzák a munkát.

Ugyan a piac most a talán a vevőknek kedvez, de aki most akar ingatlant eladni és jól átgondolja mi a helyes akkor időt, pénzt vagy mindkettőt nyerhet a jó döntéssel! Érdemes a legjobb szakértőhöz fordulni, akinek nagy(obb) piaci ereje van!

Nagy Sándor
Szakmai vezető
www.hitel.hu